1/35 Trumpeter German Railway Gondola

free counters

 

1/35 Trumpeter German Railway Gondola


I was asked to do full blog for this car at militarymodelling.com website, so I am gonna begin this car simultaneously with BR 86 and my Diorama. First big thank you, MM and Robin, for kind supply of the kit. This kit has nice details, but everything underneath is missing, Trumpeter just left it out. There should be air braking system and equipment, however it is very old car, according to decals, that was later upgraded with the brake and new buffers. Also many kick off marks has to be fixed. I will add missing equipment.

Byl jsem požádán na militarymodelling.com napsat blog o stavbě tohoto modelu, tak na něm budu pracovat současně s BR 86 a Dioramatem. Díky MM a Robinovi za poskytnutí stavebnice. Detaily modelu jsou hezké, až na stopy po vyražečích. Cokoli na spodku vagónu nepochopitelně chybí, Trumpeter to prostě vypustil. Podle obtisků se jedná o vůz vybavený tlakovou vzduchovou brzdou, jež byla nejspíš namontována později na značně starý vagón stejně jako modernější nárazníky. Já chybějící části doplním.

  

I started by the chassis. The holes in leaf springs are too small, and need to be adjusted. Trumpeter´s pain, the kick off marks are well visible, busy work with sandpaper and putty is required. Completed bearing with an oiler look good. I will have to cut off the plastic from the bearing holding frames.

 

Začal jsem s podvozkem. Ovory v listové pružině jsou příliš malé a je nutno je poměrně zvětšit. Také jsou dobře patrné stopy po vyražečích, známá slabost Trumpeteru. Šmirgl a tmel se budou hodit.  Dokončený ložiskový domek s maznicí vypadá dobře, budu muset ještě vyříznout obdélníky v držákách pera.  Přidány brzdy a nastaveny podle kol, která jsou provedena velice slušně.

  

Brakes added and set up with nice looking wheels. I glued together buffers and completed couplings, all the parts are now added on the buffer beams.

  

 

Začal jsem s pracemi na šasi, Trumpeter si nedělal hlavu s touto částí modelu, jsou zde pouze viditelné části nosníků po stranách, zbytek budu muset vyrobit. Nosníky  jsem přilepil a nasucho osadil postranice, díly sedí dobře. Čelníky jsem již přilepil.

    

I have started with the chassis. Trumpeter left out everything,  except of the visible parts of the frame beam at the sides. I will scratch build missing rest. I have glued them on and checked out with the side parts. All fits well. The buffer beams are glued. I have also cut off plastic inside the spring holding frames and filled many marks.

  

Vyřízl jsem otvory v držákách pera a zatmelil zbytek dílů. Částečně jsem zkompletoval bočnice, budu je stříkat po částech, prkenné stěny zvlášť a nastříkané vzpěry dolepím až nakonec.

 

I have done some work on the side parts, they will be painted separately, and the bars glued at the end. I have also started my work on the master for brake parts mould. So far the main brake cylinder is  finished and some work done on complicated valve. Two heads to be added on the main cylinder, and another small valve for the opposite side. Then levers for switching brake power, shutoff and to empty the system, and all the arms and rods at the end.

  

Udělal jsem malý pokrok při výrobě masteru brzdy. Hlavní cylindr ještě dostane oba čelní díly a dva ventily. První, komplikovanější, s přepínačem síly brzdy a pákou k jejímu vyřazení už je hotový, práce na menším s táhlem k vyprázdnění vzduchu už také pokročila. Nakonec přijdou ramena a táhla, mechanika celého brzdového systému.

 

Second valve and the lever to empty air from the system. Some progress on the main cylinder, too. Missing beams at the main frame added.

 

  

Dokončil jsem menší ventil s vypouštěcí pákou, přidal čela na hlavním cylindru a chybějící nosníky na rámu vagónu. Taky mi dorazila náhrada za rozbitý kompresor, takže můžu stříknout surfacer.

 

The cylinder and valves for Kunze Knorr brake finished. I will make silicone moulds for each completed part, and my scratch build will continue with mechanical parts, arms and rods.

  

Cylindr a ventily pro Kunze - Knorr brzdu jsou hotové, mohu připravit silikonové formy k odlévání z resinu. Ramena a táhla pro hlavní cylindr také dokončena, ještě tlakovou nádobu a mechanické části brzdy  u kol. Nakonec přijde pružina pro spřahací háky a několik drobných detailů.

   

Now I have dealt with the pressure tank and rods to operate the brakes. Nearly there, just a few arms with pins to be finished.

 

Dodělal jsem všechny díly a zaformoval části brzdy kol. Ve finále budou obě formy jednodílné, silikon se spojí ve všech místech, kde nebude aplikován separátor. Používám tento způsob, abych se vyhnul komplikovanému řezání formy v prvním případě ve dvou rovinách a v druhém případě kvůli velké ploše mezi tyčemi. Stejný způsob jsem použil při výrobě formy pro disky nárazníků a velice se mi osvědčil. Malé díly jsou nalepeny na tenoučkém plátku plastu, který později vytvoří ve formě mezerku pro odvod vzduchu po nalití, tenká slupka na odlitku se konečně snadno obrousí a zbudou čisté jednotlivé díly. Nálitek pro formu na tyče přidělám až při odlévání druhé poloviny formy. Výtečnou školu pro lití resinu mi dal seriál Ondry Nadrchala tady:  lití resinu

  

All the parts are finished, I have started the moulds. Finally they will be one piece mould, but made by halves. Silicone will stick together everywhere, where the separator is not applied, but I will not have to do complicated cut in two levels in first case or to split the mould in large triangles between rods. Small parts glued on thin plastic sheet, which will make airspace to avoid bubbles in resin castings. Thin feeder will be grinded off to get clean parts then. Another picture shows degassing of silicone in plastic container, and once again, when poured in moulds. That is necessary  to get clear, bubbles free moulds, suitable for pressure casting of resin. I suppose that the mould with many small rivets and screws on the arms will bring short castings without pressure, I´ ll find out when the first piece comes out. Very usefull article is here, but it is written only in Czech by Ondřej Nadrchal: casting in resin

   

Silikon jsem vyvakuoval v plastové nádobce a potom jsem to zopakoval s již  nalitými formami. Předpokládám, že složitější forma s mnoha malými detaily bude vyžadovat tlakování při lití resinu, kvůli docílení dokonalé zabíhavosti, a případné bubliny v těle formy by způsobily její pokřivení a znehodnocení odlitků. Níže je již forma připravena pro nalití druhé části a nalitá. Některé části jsem ošetřil separátorem, abych si ušetřil řezání, jak bylo již uvedeno výše.

  

The moulds ready for making of second halves and then silicone poured in. The rest of parts ready to make another mould.

  

Ostatní díly připravené k zaformování, a níže už zalité jednodílné formy. Na komplikované celky jsem použil měkčí silikon a odlitky získám pomocí tlakového lití. Bubliny na povrchu brzy zmizí.

   

Silicone poured in moulds. Softer, blue silicone used for one piece moulds, which are better to use for pressure casting of resin. The bubbles on their surface will disappear soon. The first moulds are ready for casting of resin, their masters are taken out. Pressure casting will be used for most of them, anyway the moulds for rods go well even without pressure.

  

První formy jsou připraveny k lití. Pro většinu bude použito tlakové lití, ale například forma pro brzdové tyče se dá nalít čistě i bez tlaku.

 

Back to building now. The brake is coming along, all the valves glued on main cylinder.

   

Zkompletoval jsem hlavní cylindr, nyní brzdu osadím na podvozek a budu pokračovat mechanickými částmi a vzduchovým systémem.

 

The cylinder glued on chassis, added hook spring, air tank, some air pipes and brake parts. I will continue with rods to wheel brakes and their parts then, also pipe to connect main air line to cylinder has to be done. 

  

Píst osazen, připojil jsem vzduchovou nádrž a přidal pružinu pro háky. Ostatní trubky kromě přípojky cylindru jsou už na místě a taky všechny hlavní mechanické části brzdy. Ty nyní protáhnu ke kolům a dodělám zbytek. Potom ještě nějaké pružiny a táhla k odtlakování brzdy a přepínání její účinnosti.

   

More details added today, brake spring, brake power switches, the cylinder connected to main line, the valve glued back on its place.

   

Dneska jsem poprvé vyzkoušel odlévání resinu pod tlakem, výsledky jsou absolutně fascinující, čisté odlitky s věrnými detaily masteru, bez  bublin a kazů ve tvaru, daleko za mým nejsmělejším očekáváním. Díky Ondro za výtečný seriál: lití resinu  Následující fotky jsem pořídil ještě nyní v noci, takže nic moc, lepší přidám zítra. Pro představu také stejná forma nalitá napoprvé bez tlaku, kde všechny drobné detaily nahradila vzduchová bublina  

    

I have just done pressure casting test. The results are absolutely  stunning, clean, perfect copies of their masters, faraway from my best hopes. Tomorrow I will bring better pictures, my camera needs better light.

Brake and air system completed, time has come for painting.

   

Celý brzdový systém dokončen, tak se pustím do barvení.

  

Painting started, base color for wood sides after primer, and now in the middle of work on the chassis.

   

Podvozek je nastříkaný, krycí vrstva šedé přes základní světlou na bočnicích, abych mohl vytvořit efekt místy odřené barvy pomocí techniky s lakem na vlasy. Měkčího přechodu bych měl ve finále docílit s použitím filtru a washe.

   

The chassis got final coat, light grey airbrushed on wood sides over base paint and thin layer of hairspray, and washed down after a while to get nice effect. The same way I am going to use on wood floor. Some filters and washes will improve its appearance later.

 

Dolepil jsem nosníky postranic a vše lehce přelakoval, po oplikaci obtisků začnu s dokončovacími pracemi.

   

With the decals on.

  

Obtisky nalepeny, a podvozek už je skoro hotový. Zbylé kosmetické úpravy provedu, až dokončím bočnice a nalepím je. Za několik dnů se objeví fotky hotové Trumpeter gondoly v galerii. Použil jsem washe a pigmenty od Migu, jejich olejovou mixturu na promazání mechanických částí brzdy, nárazníků a k vytvoření mastných skvrn kolem maznic.

  

The chassis almost finished, with great help washes and pigments from Mig. Their oil mixture used for buffers, mechanical parts of the brake and to add greasy spots around the oilers. Pictures of finished Trumpeter gondola will appear in my Gallery in a few days.

   

S detaily brzdy jsem velice spokojen, celé se to tak nějak vyvrbilo líp. než jsem doufal.

   

The trumpeter 1/35 Railway Gondola finished.

 

aktualizováno: 30.05.2013 11:06:04