Dokončil jsem většinu rozdělaných drobností, nastříkal surfacerem a připravil k zaformování. Z Čech jsem si přivezl hotové lepty, část z nich je určena k výrobě vzduchové části kompresoru. Vytvořené válce zaformuji a získané odlitky poslouží k dalším úpravám a osazení detailů, celé to pak připojím k parní části kompresoru, do níž se pustím zítra, ovládací a mazací díly přijdou poté na vršek a hotový kompresor typu Tolkien-Knorr nakonec opět zaformuju, abych získal finální kompresor, který byl běžně k vidění na různých typech lokomotiv 30. a 40. let.
Tělo parní části je zhruba hotové, ještě chybí šroubení na přírubách a nějaké drobnosti, také odkalovač čeká jen na šroubení a patky, z mazacího ústrojí na vrchu mám zatím jen hrubý základ boxu, jednotlivé maznice odleju, stejné jsou i na vodní pumpě. Celý kompresor bude složen ze zhruba 150 dílů, když nepočítám PE kroužky na válce vzduchové části a armatury po stranách. Na dalších fotkách už je zkompletovaný parní část po surfu, jen ještě začistím před výrobou formy. Také mazací skříňka je hotové, chybějící mazací konektory v zadní části přijdou odlít zvlášť.
Some progress made on steam part of the compressor, many details still to be added here and on the mud trap as well. Whole thing will contain about 150 parts (excluding PE´s used for air part and armatures on the sides). Today continued with detailing. The steam part finished in surfacer coat, some additional cleaning and polish will be necessary before making the mould. Also grease equipment is finished, the nozzles at the back will be cast separately. Before a mould for the air part of the compressor is ready, I can start Tolkien-Knorr water feeding pump. This is gonna be quiet hard nut to crack.
For the start, I got some basic parts, long float barrel, pump cylinder, and Tolkien control unit, which I´ll be working with now. And here a few pictures from my last night progress on control unit. Continued on the control unit, which is finished, just some lifting to be done, when surfacer is applied. Also grease mechanism box is ready for surfacer coat. And another bit done tonight, the pump cylinder.The float cylinder finished as well.
Pokračoval jsem výrobou Tolkien-Knorr napájecí pumpy. Nejprve jsem si nachystal nějaké polotovary z plastu, poté se dal do Tolkien ovládací jednotky, přidal mazací mechanizmus, vlastní válec a trubici plováku. Ve finále jsem se pustil do nejsložitější spodní části pumpy. Postup je zachycen na dalších fotkách níž, nakonec jsem to celé nasucho poskládal dohromady a přidal pro srovnání obrázek pumpy ze stavebnice. Samozřejmě je to vše stále ještě ve stádiu polotovaru, zítra vše hodím do surfu a dám se do posledních úprav, broušení a leštění. Na posledních fotkách je to už skoro dokončené
Continued on tricky lower part, the main work is done and there will be lots of cleaning and polishing later on. I tried to stick all the parts together and everything seems to fit just great. Trumpeter´s pump added to compare. Tomorrow I will bring pictures of finished master. Last pictures show finished parts of the pump. Just very small progress today, because I was kinda busy last couple of days, making some moulds for wheel bases. Anyway, I have finished another part for the compressor and all the tricky pipes and flanges to connect it later. Yesterday I got ready some moulds, the compressor body, a few small parts, which I need to duplicate, and also base for all the wheels. Then I started other parts for compressor.
Pustil jsem se do částí kompresoru a mezitím nachystal formy na nějakou drobotinu, válce kompresoru a základ s nábojem a paprsky pro všechna čtyři kola. Většinu dne jsem strávil výrobou odlitků, tak jen pár fotek ještě nezačištěných věcí. Otřepy jsou většinou žádné nebo nepatrné, které lze snadno seškrábnout skalpelem. Na dalších fotkách už začištěný náboj s paprsky a válce kompresoru připravené na další úpravy. Celkem komplikovaná byla výroba obruče pro hnací a hnaná kola, ale podařilo se a nyní jen vyrobím formu a získané odlitky budu kompletovat s dříve nalitými náboji s paprsky. Taky jsem udělal dvojitou formu na kola běhounů a několik dalších drobných hromadných forem na různé ventily, kolečka a příruby. Nakonec jsem zaformoval obruč pro výrobu kol a díly pro Tolkien-Knorr napájecí pumpu, vylepšená spřáhla a několik dalších věcí.
A few last days I was working on the moulds and got some castings already. I have also finished ring-master for drive wheels, I will make a mould and the castings will be used to complete all the wheels. A mould for the wheel rings is finished, and moulds for water feeding pump, couplings and some other parts as well. Back in building at last, I have finished (actually for another purpose, but the hose and connector will be used for my loco as well)connector with air hose, and castings for the drive wheel are ready to complete whole things. More tomorrow. I got stuck for a few hours on special coupler for my next build, but its finished now and I have also done small progress on my BR 86 build. The wheel parts are ready to be completed and tonight I will bring fresh pictures of finished compressor.
Strávil jsem několik dnů prací na jiném projektu, k němuž patří i spřáhlo a hadice s konektory na fotkách výš. Zpátky k lokotce, dokončil jsem zhruba mastery pro Tolkien-Knorr kompresor, které po opětovném začištění a surfu zaformuju, a nyní se pustím do výroby masterů spřažených kol. A večer jsem naměřil a vyrobil tři velikosti závaží, která jsem vlepil do obručí. Zítra opatřím vnitřní obruče drážkami, do nich přijdou zapustit jednotlivé paprsky, vše vycentruju, slepím, vytmelím a nakonec vybrousím.
Tolkien-Knorr compressor is finished and after some cleaning and another surfacer coat all the parts will be ready to make moulds. Three different size weights made up and glued in wheel rings. Tomorrow I will get slots needed to fit hubs with spokes. And here rings got their slots and one wheel put together. Now All the wheels glued together, my next step will be mostly about sanding and polishing them. Surfacer coat shows exactly any single spot needed to be filled, fixed or corrected. Continued on the wheels, main sanding finished, another surfacer coat applied and now I will do very gentle sanding in areas, where spokes are connected to the rings, then I will shape the curves. In between I got first castings for Tolkien-Knorr water feeding pump, the results are just perfect. Also castings for couplers went well.
Pokračuju s koly, která jsem už zkompletoval a většina práce se nyní točí kolem broušení a ladění. Na prvním kole už jsem dokonce vybrousil výztuhy na vnitřku obruče a v podstatě chybí jen přidat výztuhy v oblasti závaží. To bych měl zvládnou v příštích dnech, zároveň jsem z prvních odlitků začal kompletovat napájecí pumpu, kterou taky co nejdřív dokončím a nabarvím, a rozdělané už mám i odlitky na kompresor.
Reinforcements shaped on first wheel, just a few more to be added in weight area. I started building the water feeding pump from first castings I got, I will finish and paint it soon. Also first castings for the compressor obtained just a couple minutes ago. Also first castings of the compressor cylinders obtained. And just a picture from my busy casting seance
Not much done this time, just some pieces glued in the wheel to shape reinforcements in my next step.
Now I have spent last week working on another project, there is a group of modellers working on group BR52 project in 1/25 scale, guys building each the same Polish paper loco, which is quiet good looking stuff anyway, and I was pretty shocked, what can be built from paper, and these guys asked me for come additional detail castings, so I am now making 7 sets of special parts. Here is a link, it is simply very interesting and amazing "paper work", what they do: 1/25 group BR52 build
These are mostly parts used on post war locos, usually in Czechoslovakia that time. Like mentioned before, they come up in 1/25 scale and I feel that makes me more tempted to build some loco in 1/16 one day. In short there are steam generator, brake valves, three way valve, injectors and servo, all almost finished and ready to make the moulds after surfacer coat and some sanding, polishing and so on. In next two days, I should be back on my build.
Tady jsem se na pár dnů trhnul od své stavby a dávám dohromady sadu odlitků pro skupinovou stavbu lokomotiv vycházejících z německé BR52 na slovenském fóru, chlapi staví v 1/25 papírové modely, a já nestačím zírat, jak skvěle to vypadá. Tady je link, vřele doporučuju: 1/25 BR52 paralelka
A tady už jsem zpátky na své stavbě, kola jsou vybroušená včetně výztuh na závažích, po posledním surfu jen přečistím a zaformuju, z odlitků jsem začal kompletovat Tolkien-Knorr kompresor i pumpu a taky jsem dokončil formu pro výbavu interiéru, vesměs ventily, a armatury brzd.
Finished wheels with all their reinforcements shaped are ready for last surfacer coat and polish, then the moulds will be made. Tolkien-Knorr compressor and pump almost built up from castings will get surfacer coat and final paint soon. Also a mould for interior finished, high pressure steam pump and all the parts for loco and train brakes. And here pump and compressor built and ready for surfacer coat and painting tomorrow.
Zkompletoval jsem pumpu a kompresor s doplňky, zítra vše dám do surfu a barvy. A níž už v surfu a naleštěno pro barvu.
Primed and polished, ready for paint. First set of castings for the interior obtained, now I am making mould for another one and also for all the drive wheels. And here completed parts for brake valves, ready for primer and painting. Some other castings obtained, box with switches and fuses for the cab, and steam generator for electric supply. Smal socket boxes with plugs will be used for headlights of the loco. And the rest ot the parts for the interior, other valves and mainly high pressure oil pump Bosch to supply lubrication of any working part of the loco. Moulds for the wheels are finished and first castings should be ready soon. Yesterday I started with the interior and immediatelly I found out there were some pieces still missing, forgoten somehow. So I got them ready, cabin light, another electric box and couple of valves. Two smaller ones to go, tachometer and finally two other electric boxes for lights have to be built.
První odlitky částí brzdičů a dalšího vybavení kabiny. Elektrická krabice s vypínači, parní dynamo pro výrobu elektřiny a krabičky se zástrčkami k připojení světlometů lokotky. A konečně nějaké další ventily a díly do kabiny a hlavně vysokotlaký mazací lis Bosch, který zajišťuje přísun oleje ke všem pracovním dílům lokomotivy. Taky formy na kola jsou dokončené a první odlitky budou co nejdřív. Včera jsem zjistil, že mi pořád ještě chybí některé věci do kabiny, a tak jsem vytvořil stropní světlo, další elektrickou krabici na strop, několik dalších ventilů, a až dneska přidám další dva menší, dvě další krabice k připojení světel a tachometr, mělo by to být zhruba vše pro interiér. Níž jsou už nachystané mastery pro elektrické krabice, jichž je na celé lokomotivě pěkných pár kusů, a taky zbylý ventil do kabiny. Na krabici jsem použil kombinaci plastu s PE, což mi umožní získat velice pěkné odlitky. Poslední zbývá tachometr, potom se pustím do kompletace interiéru a barvy. Tachometr už je hotový a všechny kousky připravené na surf, přebroušení a zaformování.
Master for an electric box made in combination of plastic and PE, that should bring very nice castings, as there are many of these boxes on the loco. Also valve is done and just the tachometer left for today. Then I will assembly the interior and get it painted. And here tachometer finished and everything ready for surfacer coat, polish and to make a mould.
Back in building, I got ready my parts started earlier, and glued a few PE strips with rivet heads on inner roof. The opposite strips mounted on front and rear walls, and they should look like flange angle, once the roof is fixed on its place. Now I will complete adds for the cab and get some of them painted before assembly. Some parts in surfacer coat and cleaned up, ready for paint. The last castings for the interior obtained.
Nachystal jsem si části zkompletované dřív a pustil jsem se opět do kabiny, pro začátek jsem nalepil nýtované plechy na vnitřní střechu a protilehlé strany rohových úhelníků na předek a zadek. Po osazení střechy později to vytvoří výtečnou imitaci úhelníků. Nyní postupně zkompletuju ostatní díly pro kabinu a začnu je přidávat, mezitím začnu i s barvou, protože některé věci chci kompletovat už v barvě. Nalil jsem poslední doplňky pro kabinu, níž už jsou brzdiče a pumpa v barvě. Pustil jsem se taky do vnitřní střechy, stříkl kovové části a aplikoval černý wash na dřevěné, aby se to pěkně vsáklo. Až to pořádně proschne, přebrousím nyní "chlupaté" dřevo a lehce přelakuju, potom přidám zbytek vybavení, elektrickou krabici na strop, světlo a pár trubek na kabely. Potom jsem se pustil do řezání forem na kola, metodu náčelníka Hbitého nože doporučil Ondra Nadrchal a v podstatě jde o to, že na odlitku nezůstane žádná dělící rovina a mraky broušení, nepatrné blanky lze snadno odstranit v zadní části kola, kde to není vůbec vidět. Dostal jsem do barvy pár dalších detailů do kabiny a na strop a několik drobností přibylo i na topeništi. A dál nachystaná elektrotrubka na vnitřní střeše, což je vlastně poslední věc v téhle části, kterou už pak jen napatinuju. První odlitky kol vylezly na světlo, docela ujdou, hlavně díky Ondrovi minimální čištění. Po malých opravách a surfu poslouží k výrobě konečné formy.
Painting started, brake regulators and high pressure steam injector in paint coat. Metal parts of the inner roof painted and dark wash applied on the wood. Later I will sand and polish woods and light varnish coat will be added, and finally electric box, light and some wiring will follow. I also cut first mould, way used might seem to be strange and difficult, but developed by my friend modeller Ondrej it is very handy, because I wont get any mould joint which always brings lots of cleaning and sanding. There might be some tiny membranes at back unvisible area, but they can be cleaned easily. A couple of things painted for interior and some other added on the firewall. And then electric pipe dry-fitted on the inner roof, after assembly and painting this part of my build will be ready for weathering. Also first wheel castings came along, not much cleaning will be required. Continued with the cab details, a valve, brake valves holder and speedmeter assembled on the wall, adjustment device body and some other details added on the firewall. More parts added, mostly pipes, wash hole covers etc. Now I am working on the top of the firewall and very slowly getting to the left. Electric boxes added, rods for regulating valves and some others. Surfacer coat applied before next work, I will prepare the interior for painting before more details are added. I also got the last wheel castings today. Black base coat applied, now I can get back to detailing. I have ready the readers as well, and they are painted in black base too. For their dials I will print some decals later. Wood used for the floor, after weathering later that should look very good. And here drawings designed to print the decals for dials, what I will do tomorrow.
Pokračoval jsem s detaily kabiny, ventil, rameno k upevnění brzdičů a tachometr na boční stěně lokomotivy, další po straně topeniště. Už jsem se pustil i do horní části topeniště a pomalu se sunu k levé straně kabiny. Hotovou část jsem dal do surfu a připravím povrch pro barvu, než začnu přidávat další detaily. Taky jsem dneska nalil poslední formu na kola, takže už mám všechna potřebná. Kabina dostala černý základ, protože později, až přidám další díly dovnitř, barvení některých částí by bylo velice problematické. Pak to přestříknu, jak to bude možné, a další úpravy budou hlavně o tónování černé a aplikaci filtrů. Taky jsem si nachystal podklady pro tisk obtisků na číselníky budíků. Další regulátor jsem osadil na levou boční stěnu a pokračoval upevněním vysokotlaké olejové pumpy Bosch. Trubky jsem nakonec vyrobil z 0,3 plastové tyčky, což se ukázalo jako nejschůdnější cesta. Další příchytka bude u přední stěny kabiny, venku se pak trubičky rozdělují a směřují k jednotlivým mazaným částem. Další přijdou na řadu armatury v levé přední části kabiny. Pro správné zapojení všeho se podržím výtečné německé publikace Die Dampflokomotive- Technik und Funktion. Dneska jsem přidal rámy na oválná přední okna a pokračoval doplňováním interiéru. A nějaké další drobnosti, třícestný ventil s rozdvojkami, vše zapojeno, pár dalších trubek, pedály k ovládání klapek popelníku a nachystal jsem si i plech pod dvířka topeniště. Zde chybí už jen táhlo k pohonu mazací pumpy, a pak samozřejmě všechny páky kohoutů a kolečka ventilů, které připevním až po barvení.
Another valve added on the left wall and then I started with high pressure oil pump Bosch assembly. 0,3mm plastic rod used for pipes. They will lead together to the front wall, and outside the cab they will separate to their working spots. My next step are other armatures in left front corner of the cab. To get everything right I will use great German books "Die Dampflokomotive-Technik und Funktion" for references. Oval window frames added, and boiler feeding pump on its place. A couple of smaller parts around it and lots of pipes nearby, that is my next task. And here my work in left corner is almost done. Levers and hand wheels will be added later after painting. The only thing to be added here is driving rod for the oil pump. I have assembled both foot pedals to manipulate the ash bunker flaps and ready metal sheet below the firewall door.
Another black paint coat applied on the firewall and the inner tender got black base as well. This is still faraway from finish anyway. Dry-fit checked, everything seems to be all right. Once again, more parts to be added. Small work done on the right side. Now I will get ready all the levers, hand wheels etc, to finish the firewall. The side walls primed. And here all the small things for the cab ready for surfacer and painting. I have also some wheels primed already a they will be painted soon as well. Window frames added on the tender side, small stuff primed and ready for painting after some necessary polish. First things painted, but I could not get any better pictures, small wheels are just 2,4mm in diameter, bigger ones 4mm.
Přestříkal jsem topeniště a aplikoval první černý nástřik na vnitřní stěnu tendru. Pár maličkostí přibylo na pravé straně od topeniště a boční stěny jsem dal do surfu. Nyní si nachystám všechna kolečka, páky atd. Začal jsem dávat kola do surfu a postupně nachystal potřebnou drobotinu do kabiny. Všechno by to mělo být v barvě v nejbližších dnech. Osadil jsem vnitřní rámy oken na tendrové straně a nastříkal nějaká kolečka apod. Fotky nejsou nic moc, kolečka mají jen 2,4 a 4mm v průměru.
Protože čekám na leštící špičky a novou trysku na pistoli, kterou jsem před pár dny ukroutil při čištění - měla už něco za sebou, takže jsem se ani nedivil - začal jsem si chystat podklady pro další práci, kde se přemístím na horní část kotle. Ve stavebnici není jediná armatura, která by se dala použít, takže budu muset všechno udělat sám.
Waiting for some supplies for my next work, like polishing silicone tips for my micro drill or new nozzle for my airbrush, I have started getting ready references for armatures on the top of the boiler. There is nothing in the kit I could use, everything has to be done myself. Many different valves, steam regulators, sand supply parts etc.
I have got ready some small parts for the others, and last night I almost finished a sand valve. That still need to be polished (hope my supplies are here today), then I will make a mould to get more bits. 4 of them will be glued together to get whole thing and make final mould for the sand valves. They are actually provided in the kit in 4 piece sets (first picture), but they look ... (lost in translation) Some parts for armatures done, I will make a mould once again, because many of them can be used for others valves. Also all parts for first steam whistle are finished. Next one is a boiler feeding valve. Nearly there, parts are ready to make a mould for multiple items, which I will complete, when I get all the pieces needed. The hub is finished, and very last part for the top is a safety valve, kinda complicated thing anyway, which I hope to finish tonight. The safety valve finished, tomorrow I will stick the moulds. And today my moulds are ready, and I can get all the castings needed to complete everything for the top of the boiler and get final moulds then.
Pustil jsem se do dílů pro armatury kotle. První byl ventil písečníku, který ještě potřebuje nablýskat a pak zaformovat, abych ze získaných odlitků sestavil čtyřdílné komplety. Poté jsem pokračoval s různými díly, které opět zaformuji a odlitky použiju pro kompletaci celků, protože hodně kousků anebo jejich částí, jako jsou příruby, kulové ventily atd., je stejných a to ušetří plno práce. Taky díly pro první píšťalu jsou v kupě, pro druhou budu moct použít tu ze stavebnice. Dál už mám nachystané všechny potřebné kousky pro zaformování, abych ze získaných odlitků sestavil potřebné armatury. Poslední věcička je celkem komplikovaný bezpečnostní ventil. Formy jsou hotové a já se pustím do kompletace armatur z odlitků a opětovnému zaformování tentokrát již kompletních dílů. A níž už jsou připraveny podklady pro další várku masterů a forem, tentokrát pro díly potřebné níž.
Some references needed for my next work, to get the rest of missing parts, more valves and some equipment for brake line, grease pump for drive wheels and few others. Before that, I still have to complete parts for the top of the boiler. I have got castings needed and also previous masters will be reused here to get everything on. Masters for final moulds are built up, once again surfacer, polish, making moulds, getting castings - and that should be done, I would guess by Friday. Next week I will get masters for the parts shown above, and hopefuly first castings by next Friday.
All pieces are tuned to make the moulds, and actually silicone is poured in already. First castings tomorrow. Now I am starting my work on masters for lower part of boiler mentioned earlier. Finished moulds, I have started castings right now, and first pieces will be ready shortly. And the castings obtained.
Nalil jsem potřebné odlitky a poskládal dohromady mastery pro konečné formy. Ještě chybí pár maličkostí, potom surf, povrchovka a obvyklý kolotoč. Dál jsou mastery připraveny k zaformování a formy už jsou taky nalité. Zítra budou první kousky. A dál už jsou odlitky, které jsem zrovna vytáhl. Mezitím jsem se pustil do dalších masterů, nejprve jsem si dal pro zahřátí maznice. Další kousek je pumpa k mazání okolků, kterou jsem začal včera a dnes dokončil. A hned dál jsem se pustil do dalšího ventilu, ale vůbec mi to nejde nějak od ruky. Ještě mu přidám pár drobností a pak bude třeba hodně broušení a čištění. Tady už je ventil pohromadě a zhruba začištěný, další až po surfu. Taky jsem už dal dohromady G-P ventil, kterým se nastavuje účinnost brzdového systému pro nákladní nebo osobní vlak. A večer jsem si dal ještě jeden ventil k brzdovému systému. A nakonec malá ukázka chaosu, kterým jsem obklopen.
I have started my work on masters for lower boiler. First two easy grease boxes, just to warm up for next ones. First of them is grease pump, which I started last night and finished tonight. Small cleaning I will do again after surfacer is applied. Another valve for brake line, this one is not easy at all, almost finished, but lots of sanding will be needed to shape it right. A regulating valve is glued together, nicer polish will be done after surfacer again. And one more finished as well, G-P valve, what is brake-power controller to set brake system for passenger or goods train. Three more to go. Another valve finished as well. And quick look at my chaos.
Now the most complicated master of these is a blowdown system valve. A couple of pictures from my progress. And here we go, the valve almost finished. Tomorrow just two simple things and all the masters will be ready for surfacer and polish. Today all the masters finished and surfacer coat applied as well. Tomorrow I will tidy up a few little things and light polish will follow then, to get everything ready for moulds.
Pokračuji s mastery, další je odkalovací šoupátko, asi nejsložitější kousek z téhle série. Pár fotek z postupu prací. A dál už je šoupátko skoro hotové a připravené na surf a leštění. Hromádka se rozrostla a už chybí jen pár maličkostí, než se pustím do forem. Dokončil jsem poslední dva kousky a stříkl surfacerem, zítra začistím a přeleštím a pak se pustím do forem. A tady už mám začištěné kousky nachystané k zaformování. A první odlitky. S výrobou forem a odlitky si dám chvíli pauzu a pokusím se udělat nějaký pokrok s vlastní stavbou. Nachystané lepty usadím do oken a pak stříknu vnitřní stěny černou. Zatím jsem se ale nedostal dál, objevilo se něco neodkladného dokončit, a tak jsem aspoň zprovoznil skoro celou tlakovku, poslední největší nádobu ještě musím připojit, a snad později našetřím na výkonější kompresor. Konečně jsem se vrátil ke stavbě, ale hned jsem zjistil, že okna ve stavebnici jsou moc tlustá, aby na ně mohly být usazeny rámy, proto jsem musel vyrobit vlastní. Okna sousedící se dveřmi ve stavebnici nejsou vůbec a já je měl nachystaná už dřív, ale protože za tu dobu se objevilo pár škrábanců, předělal jsem je taky, osadil nová kolečka posuvu a rámy, a po zamaskování se pustím do barvy. Stříkl jsem boky černým základem a pomocí tekutého tmelu se pokusil opravit drobné nepřesnosti kolem oken. Po zaschnutí přebrousím a přestříkám, potom se dám do kompletace vnitřku. Mezitím jsem si nachystal nějaké další formy na jiný projekt, a nyní bych měl zase pohnout s touto stavbou.
Pieces are ready for making the moulds. And first castings, without any problem. Done with moulds and castings for some time, I will stick back in building. PE frames for inner windows are ready for assembly and I will paint both walls in black. I had to finish something else in last days, so nothing done on the loco. Anyway, I got a chance to improve my pressure equipment and get working another box. Now I can pour my castings every 5 minutes and keep going much better. Finally I got back. First I found out that windows from the kit were too thick for assembly of the frames, so I had to make my own windows from clear sheet. Windows next to the doors are not provided in the kit anyway, and I had made them up earlier, but for some reasons I got new ones as well. Now they are glued on with their frames, I will mask them and painting can begin. Some small inaccuracies appeared around the windows, MR.dissolved putty used to fix them, and I will spray black over, when dried and sanded. Then I will add rest of the parts in the cab. Meanwhile, I worked on some other project and more moulds have been made.
I have started painting in red, and I will try to use various shadows here and there. Also windows are fixed and I am getting on with the readers. Home made decals seem to be great, speedmeter is done, and for its glass I have used thick clear varnish. The rest is my next step. Seats are painted in darker jellow and I worked with almost dry brush to get some leather texture, which I want to bring out later using the oils. All the dials are finished, and I did small job on the back wall as well.
Pomalu jsem začal s červenými páčkami a pod. a pokusím se o různé odstíny červené a udělat tyhle drobnosti více nebo méně ohmatané, odřené... Taky jsem se popral s rámy do oken, už to celkem ujde, a pustil jsem se do práce s budíky, vyrobené obtisky fungují skvěle a kapka hustého laku vytvoří parádní sklo. Sedačky jsem natřel základovkou a štětcem vytvořil v téměř suché barvě texturu kůže pro pozdější usnadnění práce s oleji. Později jsem dokončil budíky a přidal pár drobností na stěnu tendru. Mám docela honičku v práci, takže toho moc přes léto neudělám. Pokračoval jsem s doplňováním interiéru, ještě třicet, čtyřicet drobností a bude to hotové. Dopoledne jsem stříkal červenou ruční kolečka stříklá už dřív černou základovkou, pro usnadnění a vyhnutí se pakárně s maskováním 5mm koleček jsem si vyrobil primitivní přípravek, který se báječně osvědčil. Ještě se mi podařilo kolečka osadit a udělat několik dalších drobností. Poté jsem se pustil do pravé stěny, kde jsou umístěny regulátory brzd, vypouštěcí ventil brzdového systému a další spleť trubek, které budou propojeny podle schématu z dříve jmenované knihy.
Too busy in my work, there is not much time left for my building. Continued on interior, 30 - 40 more pieces to be added before weathering. Red color painted over black base on hand wheels, to make it easy I made simple masking tool, which worked just perfectly. Now the wheels are glued on with some other parts. Continued on right side, brake regulators and some pipes glued on, more will be added next time. To get everything right, I will use another handy drawing from earlier mentioned book. Continued on the side wall, the rest of pipes added and all connected together, except one dial, which I will get connected later, when toned varnish is applied overall and the window masking behind it taken off. For now the right side is finished. I have applied a couple of variable toned varnish coats and basic weathering started, light rust around wash holes or firewall door, a bit of smoke black, more will be added on the floor and walls later, before the roof is glued on. All this will go just very lightly, in my case the loco is pretty new, built just 2 years before WWII.
Připojil jsem, co se dalo, a celou pravou stěnu zkompletoval s kabinou. Trubku k poslednímu budíku přidělám až po skončení prací s barvou a odmaskování okna za panelem s budíky. Začal jsem i s trochou té patiny, krapet rzi kolem výmyvek, něco málo na dvířkách topeniště a v přední části podlahy, později ještě zkusím trochu zapracovat na stěnách a zbytku podlahy, nějaké ty mastné fleky apod. V podstatě to nehodlám přehánět, lokomotiva byla postavena jen dva roky před válkou, tedy zánovní kousek.
Nyní to trochu začíná váznout, jednak jsem většinou víc než 12 hodin denně v práci a toho času na modelařinu už tolik nezbyde a jednak jsem se pustil do malého vedlejšího projektu, který potřebuju během léta dokončit. Tak pár fotek několika masterů mimo rámec lokomotivy, ale v týdnu se objeví nějaký ten postup i tady.
Nakonec to nešlo tak rychle a dostal jsem se k malému postupu až včera večer. Dokončil jsem levou stranu kabiny, osadil stěnu a nakonec i střechu, což byl trochu oříšek, protože to nijak extra nelícuje. Taky jsem dostal LEDku od Ondry Nadrchala, kterou jsem přidělal do krytu světla, jehož průřezem by mělo vnikat dost světla k prosvětlení kabiny. Přidal jsem ještě pár fotek udělanách za lepšího světla, takže je toho na nich trochu víc vidět.
Busy in work and working on some side project as well, not much time left for my loco build at the moment. So a couple of pictures of my secret build. Anyway, some fresh update should be here in a few days.
It took actually longer than expected. I finished left side of the cab, and the wall is assembled, and all pipes connected. Then I added the roof, which was a bit tricky, because fitting was not really great. I have added LED in the light cover, which should bring enough light in the cab through a slot in the cover. I have added a few more pictures taken today in better light.
All right, after very busy summer at work, I am getting finally back to my hobby. I will continue my building from the other side now, starting the frame. I have mentioned before, that frame in the kit is far from real thing, first that would be closer to early production of BR86 - about 150 locos manufactured with this frame, but later many parts were improved and changed in 1930-1934, and all the following production had a new frame. I really dont know, why CMK - first Czech company produced BR86 loco kit, which was nearly exactly copied by Trumpeter, including most mistakes in construction - used later production numbers for early produced loco, which model this kit supposed to be of. Anyway, with great help of my Brazil friend and modeller Marcus, who sent me drawings needed to save my time, I can now start my work on the frame. To make up new whole frame seems to be easiest way.
Konečně se pracovní sezona uklidnila a já se mohu vrátit zpět ke stavbě. Pokračovat budu rámem. Už jsem zmínil, že rám ve stavebnici je daleko od skutečnosti, trochu se blíží ranné produkci zhruba 150 lokomotiv, než se mezi lety 1930-1934 u zbytku řady uplatnila řada úprav, z nichž změny v konstrukci rámu byly jednou z nich. Stejný rám je i ve stavebnici od CMK, kterou Trumpeta skoro věrně okopíroval včetně většiny nedostatků, a já nemohu přijít na to, proč čísla použitá ve stavebnici odpovídají pozdější upravené produkci, zatímco model se spíše podobá první sérii před úpravami. Naštěstí mi kolega modelář Marcus z Brazílie ušetřil čas strávený hledáním vhodných výkresů, když mi tyto poslal ze své sbírky, takže se mohu pustit rovnou do práce a vyrobit rám celý znovu, což se ostatně jeví jako nejjednodušší varianta.
Naměřil jsem si vše potřebné a dal se do díla. Obě strany rámu budu muset složit ze dvou dílů, protože plastová deska je moc krátká. Spoj jsem umístil do oblasti cylindrů, kde bude celá konstrukce zpevněná po jejich osazení. Na obrázku je dobře vidět rozdíl mezi originálem a rámem Trumpety, o nějaké přesnosti nemůže být řeč. Taky jsou patrné rozdíly mezi prvotní konstrukcí rámu a pozdější upravenou variantou, kterou potřebuju pro svůj model já. V mezičase jsem stihl i hromádku forem. Už dřív jsem si nachystal formy na ložiskové domky, klíny a maznice a odlitky už mám taky připravené ke kompletaci. A dál už jsem pokročil s pracemi na rámu, obě strany jsou zpola hotové, nyní začistím výřezy a pustím se do spodních částí.
I made up a few moulds, and also frame work started, I will complete both sides in two parts, because plastic sheet is not long enough. Join will be placed in cylinder areas, that should make whole construction stronger. Pictures show well difference between original early frame and Trumpeter´s one, also difference between early and later type is well noticable. I am making later version needed for my build. I have also ready bearings, slot wedges and small grease boxes, all cast a few months ago. Another progress done, I will finish and clean frame cutouts first, and then continue with slots for bearings and bottom of the frame. And here both sides are cleaned and some basic lines drawn down. Exact proportions I will read on milling machine during my work on it. Some work done on short parts (when finished, they will be glued together with longer pieces) and also bearing slots get shaped.
And here finished frame sides. Some rivets and nuts to be added before bearings assembly, and I also have to make some other parts to get main frame finished.
Začistil jsem výřezy a naznačil zhruba tvar spodní části, přesné rozměry budu odečítat na frezce během obrábění. Už mám hotové kratší části rámu před cylindry, které později slepím dohromady s delšími díly, začal jsem nahrubo s výřezy pro ložiskové domky. Tady už jsou obě strany rámu hotové, přidám potřebné nýty a šrouby, pak osadím domky a budu muset vyrobit zbytek dílů potřebných k dokončení rámu.
Po delší době jsem se dostal zpátky ke stavbě. Začal jsem dělat odlitky potřebné ke kompletaci os, maznice ložiskových domečků a třmeny k uzavření výřezů pro domky. Fotky přidám během několika dnů. Potom jsem se pustil do výroby dílů ke kompletaci brzd. Moje lokomotiva má křížové dvoučinné brzdy mezi koly, zatímco krajní kola jsou opatřena navíc jednoduchými brzdami z vnějších stran. Také závěsy ze stavebnice byly nepoužitelné a musel jsem je nahradit novými. Díly pro brzdy jsem vyrobil komplet nové, udělám formy a z odlitků pak upravím potřebné levé a pravé části. K tomu účelu jsem si udělal také dvě velikosti korunkových matek, které taktéž odleju a použiju ke kompletaci jednotlivých ramen. Posledním kouskem této seance byla výroba lampy. Všechny díly jsou víceméně připraveny na zaformování, lampa ještě potřebuje žárovku a pár dalších drobností.
Back in building after a while, I have finished moulds for parts needed to complete axles, grease boxes for bearing housings and some other. I will add WIP pictures soon. Then I was working on brakes. My BR86 has two different ones, double brakes between the drive wheels, and single brakes from outsides. Also brake holders in the kit were useless. I have finished most of the parts needed to make moulds. Once again, obtained castings will be reworked to create the final parts. At this stage I also made new lamps, because those from the kit look very funny. Still a few details to be added. More pics soon.
Here masters for first pieces, which will be after some more work on them used to make final parts. Also finished lamp - with short bulb, which was commonly used during WWII. All these still need some polish. Kit pieces on the side - just to compare differencies.
Now worked with castings, more details added and completed left and right sides of brake arms. Now they will make a final mould. Also other castings obtained - grease injectors for cylinders and whole lot to finish axles and assembly of the frame. At the end - finished lamp.
Dodělal jsem, co bylo potřeba a odlil kousky pro další práci. S odlitky jsem pokračoval v přidávání detailů a zhotovil levé a pravé části brzdy, které nyní zaformuju v konečné podobě. Dál je tu hromádka odlitků připravená k výrobě os a kompletaci domečků do rámu a pár mazacích trysek pro cylindry. A nakonec už hotové světlo. Nyní jsem pokračoval s ložiskovými domky, s pomocí plastové trubky jsem zhotovil osy na koncích s resinovými odlitky. Zbývají třmeny, maznice ložisek a celé to dát dohromady
Bearing housing fitted in frame sides, cast pieces glued in plastic tobe to make up the axles. All seems to be all right, I will continue with small grease boxes and brackets.
And here all the parts together. Now many rivets have to be added, then base for top plates and tons of other details...
Zde již vše zkompletováno. Nyní přijdou na řadu tuny nýtů a šroubů, konstrukce nosníků plechů a hromada dalších drobností...
Mezitím jsem pokračoval s brzdami. Dal jsem dohromady formy na všechny potřebné kusy a z přebytků zkompletoval jednoramennou brzdu - ty jsou na lokomotivě čtyři vždy z vnějších stran krajních kol. Dál už jsou obrázky z průběhu kompletace dvojité brzdy, pravá strana prozatím jen s použitím masteru, než budou odlitky. A tady už jsou komplet všechny díly brzd z odlitků, navíc mazací trysky pro cylindry.
Continued with brakes. All the moulds are to be cured, in between I have put together single brake - there are 4 mounted on this loco, besides 6 double brakes. And continued with double brakes, some pictures from assembly. For right side the master used in pictures, castings should be ready tomorrow. Then I will add missing spacer for right brake block. And here completed castings, brake holders, grease injectors for cylinders and completed double brake. That fits well even on Trumpeter frame.